Zanim sięgniesz po słodką przekąskę

Stare jak świat przysłowie mówi „ruch to zdrowie”, a ponieważ jest ono właśnie tak stare, jego aktualność, podobnie jak innych powiedzeń, przekazywanych sobie z pokolenia na pokolenie, nie straciło na znaczeniu, ale wymaga już korekty. Zdrowie to ruch, ale i właściwa dieta. Dopiero oba te czynniki, całkowicie zależne od siebie, decydują o naszym zdrowiu. To od stylu życia aż w 50% zależy nasze zdrowe funkcjonowanie.

Zanim więc sięgniemy po kaloryczne przekąski pomyślmy, że dopiero po prawie godzinnej wędrówce po górach spalimy tabliczkę czekolady lub dwie bułki z tłustą wędliną, a półgodzinna gra w tenisa pozwoli zapomnieć o zjedzonej drożdżówce lub pączku. Nasza codzienna aktywność, ograniczająca się do wykonywania podstawowych czynności domowych i siedzącej pracy w firmie, jest niewystarczająca dla utrzymania masy ciała, nie mówiąc o jej redukcji, jeżeli nie zmienimy naszych przyzwyczajeń żywieniowych i tłumacząc się brakiem czasu pozostaniemy przy słodyczach i fast foodach.

Ile czasu potrzeba nam do efektywnego spalenia kalorii dostarczonych ze słodkim co nieco przy wykonywaniu pracy biurowej i po włączeniu aktywności fizycznej?

2 gałki lodów śmietankowych

Praca biurowa: 157 min.
Jazda na rowerze: 33 min.
Spokojny jogging: 34 min.

Tabliczka czekolady mlecznej

Praca biurowa: 318 min.
Jazda na rowerze: 66 min.
Spokojny jogging: 68 min.

Krówki (3 sztuki)

Praca biurowa: 72 min.
Jazda na rowerze: 15 min.
Spokojny jogging: 15 min.

Pączek

Praca biurowa: 204 min.
Jazda na rowerze: 43 min.
Spokojny jogging: 44 min.

Drożdżówka

Praca biurowa: 178 min.
Jazda na rowerze: 37 min.
Spokojny jogging: 38 min.

Sezamki (jedno opakowanie)

Praca biurowa: 83 min.
Jazda na rowerze: 17 min.
Spokojny jogging: 18 min.

Batonik Mars

Praca biurowa: 127 min.
Jazda na rowerze: 26 min.
Spokojny jogging: 27 min.

Wafelek w czekoladzie

Praca biurowa: 124 min.
Jazda na rowerze: 26 min.
Spokojny jogging: 27 min.

Herbatniki (2 opakowania)

Praca biurowa: 82 min.
Jazda na rowerze: 17 min.
Spokojny jogging: 18 min.

Cola (pół litra)

Praca biurowa: 126 min.
Jazda na rowerze: 26 min.
Spokojny jogging: 27 min.


Małgorzata Chylewska – dietetyk Lightbox

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...